In de meeste gevallen is zaterdag de aankomstdag in de vakantiehuizen, en daarom kan het voorkomen dat het afval niet is opgehaald wanneer u aankomt. Dit komt doordat er op zaterdag geen afvalinzameling plaatsvindt. Bij het lokale kantoor van Sol og Strand kunt u informeren naar de inzameltijden voor afval.
Let op dat er nu sorteercontainers voor afval worden gebruikt en dat het belangrijk is de lokale richtlijnen voor afvalscheiding te volgen. In sommige gemeenten is het bovendien verplicht om etensresten in een gesloten zak te plaatsen voordat ze in de container worden gegooid. Het niet sorteren van afval of het niet gebruiken van zakken kan problemen veroorzaken bij de afvalinzameling. Bij twijfel over de juiste afvalscheiding kunt u contact opnemen met het lokale kantoor van Sol og Strand.
Denk eraan dat alleen originele vuilniszakken worden meegenomen. De zak mag alleen worden gevuld tot de stippellijn; anders wordt deze niet opgehaald. Mocht u een extra vuilniszak nodig hebben, dan kunt u contact opnemen met het lokale kantoor van Sol og Strand, de dichtstbijzijnde supermarkt of het toeristenbureau.
Van september tot mei wordt het afval in veel vakantiehuisgebieden slechts om de 14 dagen opgehaald. Als dit problemen veroorzaakt, verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Laat geen open vuilniszakken, kartonnen dozen, blikjes of soortgelijke items voor het vakantiehuis achter, aangezien dit katten, ratten en andere dieren aantrekt.